Policja, bankowcy oraz Rzecznik Konsumentów wspólnie dla bezpieczeństwa seniorów – za nami kolejna, bardzo wartościowa debata społeczna
Debaty społeczne są bardzo ważną częścią działalności profilaktycznej Policji. Dzięki takim spotkaniom możemy nie tylko poszerzać świadomość z zakresie bezpieczeństwa, ale również poznać punkt widzenia naszych odbiorców. W środę (22 maja) wsłuchaliśmy się w głos Sulęcińskiej Rady Seniorów oraz uczestników Dziennego Domu „Senior +” w Sulęcinie. Do współpracy zaprosiliśmy przedstawicieli PKO Banku Polskiego oraz Powiatowego Rzecznika Konsumentów. To było bardzo merytoryczne i wartościowe spotkanie. Wspólnie stworzyliśmy swoiste „ABC bezpieczeństwa”.
W środę (22 maja) odbyła się kolejna debata społeczna, której inicjatorem był Komendant Powiatowy Policji w Sulęcinie. Do współpracy w wydarzeniu zaproszeni zostali przedstawiciele PKO Banku Polskiego oraz Powiatowy Rzecznik Konsumentów. Temat? Bezpieczeństwo seniorów. Biorąc pod uwagę płynące z całego kraju doniesienia na temat oszustw, których ofiarami najczęściej padają właśnie osoby starsze, mundurowi starają docierać do jak najszerszych grup odbiorców, aby przestrzegać ich przed sposobami działania przestępców. Jedną z form takich działań są debaty społeczne, które dzięki swojej specyfice pozwalają na dwukierunkową wymianę informacji i doświadczeń na linii Policja – obywatel. Wczoraj spotkaliśmy się z Radą Seniorów oraz uczestnikami Dziennego Domu „Senior +” w Sulęcinie. W Domu Joannitów, punkt o godzinie 11.00, zaproszonych gości przywitała młodszy inspektor Ewa Szewczyk I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Sulęcinie. Młodszy aspirant Klaudia Biernacka przypomniała seniorom o funkcjonalnościach aplikacji ułatwiających kontakt ze stróżami prawa, a więc Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa oraz Moja Komenda. Następnie policjantka omówiła modus operandi oszustw, do których doszło na terenie powiatu sulęcińskiego w ostatnim czasie. Słuchacze byli mocno zaskoczeni pomysłowością, ale przede wszystkim brakiem jakichkolwiek skrupułów ze strony przestępców. Było to punktem wyjścia, do przedstawienia swojego rodzaju „ABC bezpieczeństwa” oraz promocji kampanii Komendy Głównej Policji i Telewizji Puls pod nazwą #ZnamTeNumery. Kolejnymi prelegentkami były Pani Anna Mamet Dyrektor PKO Banku Polskiego I Oddziału w Sulęcinie wraz Doradcą Klienta Panią Marzeną Kierzkowską. W bardzo ciekawy sposób omówiły zasady bezpieczeństwa podczas korzystania z usług banku, w tym bankowości elektronicznej. Panie przedstawiły również sytuacje oszustw oraz ich prób, z jakimi spotkały się w swojej pracy. W debacie społecznej nie mogło zabraknąć także głosu Pani AgnieszkiBartosik – Rzyczkowskiej, która jest Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów. Jako specjalistka w swojej dziedzinie, przedstawiła katalog praw konsumentów. Nawiązała do bardzo palącego problemu nieuczciwych praktyk, podczas różnego rodzaju prezentacji sprzętów gospodarstwa domowego czy też urządzeń medycznych. Nasi słuchacze, z ogromną uwagą przysłuchiwali się wszystkim częściom wykładów. Była to doskonała okazja do zadawania pytań oraz wymiany doświadczeń. Debata zakończona została krótkim podsumowaniem oraz wręczeniem uczestnikom informatorów jak również drobnych upominków w postaci długopisów i odblaskowych zawieszek.
Jako organizatorzy, usłyszeliśmy dużo ciepłych słów na temat merytoryczności i jakości przeprowadzonej debaty. Seniorzy dopytywali kiedy planujemy następne spotkanie. Nasza odpowiedź? Wkrótce! Jako policjanci zdajemy sobie sprawę, że podnoszenie świadomości na temat zagrożeń jest najlepszym sposobem na zapewnienie bezpieczeństwa.
młodszy aspirant Klaudia Biernacka
Komenda Powiatowa Policji w Sulęcinie