Przypominamy o internetowym kontakcie z Policją
Szybki kontakt z dzielnicowym, prosty sposób przekazania informacji o problemach w swojej okolicy to tematy, o których informują policjanci z Komendy Powiatowej Policji w Sulęcinie mieszkańców powiatu.
We wtorek (11 kwietnia br.) policjanci i pracownik Kadr i Szkolenia Komendy Powiatowej Policji w Sulęcinie spotkali się z sulęcińską młodzieżą uczestniczącą w kwalifikacji wojskowej. Każde spotkanie jest okazją do przypomnienia o funkcjonujących aplikacjach: „Krajowej Mapy Zagrożenia Bezpieczeństwa” oraz „Mojej Komendy”. W trakcie dzisiejszego spotkania pracownik Kadr i Szkolenia omówiła także procedury związane z wstąpieniem do służby w Policji.
Asp. szt. Alina Słonik przedstawiła informacje dotyczące Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa, a także jej dotychczasowe funkcjonowanie. Przypominała, że dzięki temu narzędziu można w prosty i szybki sposób poinformować policję o problemach w swojej okolicy. Zaznaczyła, że skorzystanie z tej aplikacji nie jest zgłoszeniem o pilnym zdarzeniu, w takim przypadku należy poinformować telefonicznie dzwoniąc na numer telefonu 997 lub 112. Kolejnym tematem który omówiła policjantka, była mobilna aplikacja „Moja Komenda”. Uczestnikom spotkania wyjaśniła w jaki sposób szybko zainstalować aplikację oraz jak z niej korzystać. Dzięki której można szybko ustalić, kto jest dzielnicowym oraz jego rejon służbowy.
Z kolei, pracownik Kadr i Szkolenia sulęcińskiej Komendy Małgorzata Darmograj zachęcała uczestników spotkania do wstąpienia w szeregi Policji. Przedstawiła warunki jakie musi spełnić kandydat do służby, wskazała potrzebne dokumenty jakie należy złożyć. Omówiła etapy postępowania kwalifikacyjnego oraz gdzie można znaleźć informacje na temat rekrutacji.